torsdag den 13. november 2014

Flere alternative reste-projekter

Jeg har været igennem min store bunke stofrester, og jeg er også i gang med et par småprojekter (men jeg når nok ikke at få vist dem, mens Christina kører "Restetema", men det var nu skønt at få et par ideer OG få ryddet lidt op i skuffen :))


I stedet fik jeg ryddet lidt op i køleskabet! Jeg havde nemlig også ananas med til Kreatræffet i Kreakælderen, og den havde vi ikke lige fået spist. Samtidig havde jeg en pose havtorn i fryseren, så jeg fik lige kogt et par marmelader lørdag formiddag. Mathias var nemlig hjemme hos Emil fra børnehaven for allerførste gang, og det klarede han SÅ godt. Glad leg i 2 timer :) Samtidig havde Oliver så besøg af veninden Ida, og det gav mig lige 1½ time til leg i køkkenet.

æblemarmelade/mos
5-6 æbler, skal og saft af 1 lime, 1-1½ tomme vaniljehylstre og 2 spsk rørsukker - kog og mos


Ungerne er vilde med æblemosen/marmeladen på både havregrøden og fransbrødet. Jeg er helt vild med havtorn-æble-marmeladen, så måske jeg skal lokke familien med på en ny havtorn-tur i weekenden, inden frosten tager bærene. Snapsen skal stå i 5 måneder, så i stedet for at være julegave til mine bedsteforældre, passer det perfekt med min mormors 70 års fødselsdag :) Den mere tropiske marmelade har jeg endnu til gode at smage - måske i weekenden, hvor manden også har fri og er hjemme?

I går havde jeg den skønneste fridag (barselsfridag nr. 2), men da jeg ikke nåede at få taget billeder af mine færdige syprojekter, venter jeg med dét indlæg til i morgen eller weekenden. 

2 kommentarer:

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...