onsdag den 17. maj 2017

Med røven bar #1

Begge mine drenge mangler bukser. Der skal være bukser både i skolen, SFO'en, hos mig og hos deres far. Mathias kommer ofte hjem med STORE huller på knæene, og Oliver er vist bare ved at vokse ud af sine bukser. I stedet for at gå ud og købe nye bukser, har jeg fundet en stak stof frem fra gemmerne, og først er det blevet til en stak bukser til Mathias. Og så ligger der to par klippede bukser til Oliver, jeg håber jeg kan få dem syet i weekenden.

Blå fløjlsbukser:
Der var ikke helt nok stof i længden, så bag på bukserne er der et pipingbånd, hvor buksebenene er skåret over. Jeg ved ikke, hvor jeg har stoffet fra, har ad flere omgange fået stof fra forskellige bekendte, og nu skal der altså ryddes lidt ud i det.

De sorte bukser:
Der var ikke helt nok til to par lange bukser, så det ene fik ekstralangt ribstykke i bunden. Stoffet er noget blødt fast stof, og jeg ved heller ikke hvor jeg har det fra. Men nu er det meste brugt, har måske til lidt små shorts eller lignende.

Shorts:
Mathias kom hjem med et kæmpe hul, som gik fra den ene sidesøm til den anden, så der var ikke andet at gøre, end at klippe benene af og lave bukserne om til shorts.

Mønstret er et modificeret buksemønster fra Ottobre.

2 kommentarer:

  1. Nu har du i hvert fald sørget for at Mathias ikke skal gå med rumpetten bar :-) Sikke en god stak bukser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og som han slider sine bukser i øjeblikket er de mange bukser tiltrængte :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...