torsdag den 6. april 2017

Træning

Bruger du Endomondo-app'en kender du sikkert til deres irriterende månedsmails. Altså dem hvor de fortæller hvor meget (eller egentlig hvor lidt) du har lavet i månedens løb! Jeg har altid fået dårlig samvittighed, når jeg fik den nævnte mail, men nu er det anderledes. Efter min triatlon-veninde er begyndt at sende snaps med hendes 6-7 km løbeture, indså jeg at NU må jeg også i gang. Der er knap 8 uger til I Forms kvindetri d. 28/5, og hvis jeg skal gennemføre, bliver jeg nødt til at træne.


I weekenden fik jeg så denne besked, og det er stort set kun baseret på den sidste uge i marts, som du kan se herunder.



Jeg har egentlig altid sagt jeg ALDRIG ville løbe mere end 5 km, men når min veninde blev ved med at sætte snaps på 6-7 km, ville jeg da lige vise at jeg GODT kunne løbe mere end 5 km.


Jeg så denne på Instagram, og den er jo bare SÅ rigtig. Jeg har i ugevis, månedsvis, årevis haft alverdens undskyldninger for ikke at træne, men det handler i bund og grund om prioritering.


Inspireret af @IbenErica/@TaberIben måtte jeg lige forbi Bodylab og smage deres White Chocolate cookiebar samt lidt andet. Deres proteinoppers smager ret meget som knoppers og er en let og lækker snack efter træning. Jeg er IKKE uddannet inden for kost og ernæring, og vil derfor ikke råde hvad der er bedst at spise, men jeg bruger det her som en erstatning for slik/chokolade, da jeg har en formodning om at det mætter mere og indeholder mindre sukker.

For at få styr på kosten, har jeg sammen med min triatlon-veninde tilmeldt mig et 8 ugers FitChallenge forløb, som indeholder 3 bodyscans, 2 ugentlige træninger og en personlig kostplan - og prisen på 199 kr. kan ALLE være med på. Jeg har fået min første bodyscan, og den var nogenlunde som forventet, dog ikke den fysiologiske alder, som lige lagde 12 år til! På lørdag skal jeg have min kostplan, og på søndag skal jeg så til min første træning i dette regi.


Jeg glæder mig allerede til at modtage månedsoversigten for april fra Endomondo, for på månedens første 5 dage nåede jeg niveauet for HELE marts. I fredags (som jo godt nok var marts) cyklede jeg 13,3 km, hvorefter jeg løb en lille tur på 2,6 km. Det er uden tvivl dét der bliver det sværeste til triatlonen - altså skiftet mellem cykling og løb. Så har jeg svømmet med min veninde, løbet en tur, gået over 4 km mens drengene var til svømning, cyklet hjem fra arbejde (ca 18 km) og så håndboldfitness i går aftes. I dag holder jeg pause, og så skal jeg i gang med at lave planen for næste uges træning. Der skal virkelig planlægges for at få det til at hænge sammen med hverdagen som alenemor - men det KAN altså godt lykkedes :)

– Dette indlæg indeholder affiliate links

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...