mandag den 27. februar 2017

Fastelavn 2017 #3

Pokemon-feberen raser stadig hos de 7-8-årige, og Oliver var ikke i tvivl om at han ville være Pikachu. Jeg har taget udgangspunkt i nat-heldragten "Sandman" i Ottobre nr. 6/2015. Jeg har klippet den i str. 146 (Oliver bruger normalt str. 128), og så lavede jeg en elefanthue og syede på. Halen er lavet i en rest hobbyskum og det gule fleece, den er sat fast med trykknapper, så den kan tages af hvis det ønskes. Ørerne er en rest sort jersey og det gule fleece syet til et par rør, og de er fyldt med små stykker pladevat. Øjne, kinder og næse er klippet i filt og syet på med en zigzag-syning. Munden er tegnet på og derefter syet med en lige syning.

Heldragt med lynlås på maven - skjult bag en 'klap' med velcro





Oliver syntes det var sjovt, indtil nogen andre blev kattedronning og -konge, så syntes han bare det var unfair! Når jeg så prøvede at fortælle at jeg A L D R I G har prøvet at blive noget til fastelavn, forstod han vist, at man altså skal være ret heldig.

I weekenden nåede jeg at bage min mormors fastelavnsboller 2 gange, og de blev begge gange usandsynlig grimme, og både remonce og syltetøj flød ud - glasuren og krymmelen skjulte heldigvis det meste, og de smagte nu altså meget godt!

i 2. forsøg bagte jeg i papirforme, men det blev stadig ikke helt godt.



Jeg har i år ENDELIG fået klippet nogle sorte fastelavnskatte (fra Den Kreative Sky), jeg havde ellers tænkt mig jeg skulle lave nogle ranker, men det blev ikke til noget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...