mandag den 2. januar 2017

Tehætten

I november gik min Rosendahl termokande i stykker, på trods af den kun var 4 måneder. Imerco var søde og fik fat i en ny indsats til mig - men så stoppede servicen og hjælpsomheden hos min lokale Imerco! Den unge pige vidste ikke, hvordan man satte indsatsen ind, og den sure leder 'gad' ikke. Andre kunders julegaver var vigtigere, så jeg måtte komme igen efter jul. Min far mente godt han kunne, men det viste sig at det var umuligt at få skilt kanden ad. Min far kunne godt se på mig, at jeg var træt af den manglende hjælp fra butikken, og at jeg ville bruge mange kræfter på at kæmpe for retfærdighed, så han købte en ny kande til mig! Én ting har jeg lært - jeg bruger ALDRIG min lokale Imerco igen, næste gang de har gode tilbud eller lignende finder jeg en anden Imerco-butik.

Men jeg kan altså ikke undvære min te, så jeg måtte igang med at få syet den tehætte, jeg længe har tænkt på. Den er syet af turkis stof med tigre fra Stof2000, og ensfarvet bomuld indvendig. Der er både et lag termo og et almindeligt lag pladevat i for at holde på varmen i min gamle Bodum-kande.

Tehætten er syet i samme stof som min 'krave' til koppen - og stoffet indgår også i mit store hyggetæppe, som ligger i sofaen.

Her er min Bodum samling, som nu alle har ordentlige 'varmere'. 
Min nye tehætten blev egentlig lidt for høj, men nu viser det sig at den faktisk også kan bruges til min stempelkande - held i uheld :)

For længe siden syede jeg denne til min lille tekande.

Jeg har også fået fyldt op i mit teskab, for har købt nogle forskellige teer hos Teacup. I aften smager jeg på deres Rooibos te med orange og marcipan, og glæder mig også til at smage de andre, for har kun valgt nye teer, altså nogen jeg ikke har smagt før.

– Dette indlæg indeholder affiliate links

7 kommentarer:

  1. Fin thehætte du har syet. Jeg havde også en rigtig øv oplevelse i min lokale Imerco op til jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;) efterfølgende har min mor også fortalt at hun aldrig bruger 'vores' Imerco men hellere kører til Roskilde eller et andet sted, hvor servicen er god og personalet mere behageligt.

      Slet
  2. Det var da en skidt oplevelse, jeg har måtte opgive den lokale dyrebutik... elendig service når man kommer med noget der ikke holder til almindeligt brug, trist når man godt vil købe lokalt. Forstår godt i vælger en anden forretning.
    Har du et mønstre til den sidste tehætte, jeg har en kande som den, men ingen god tehætte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis - jeg vil også gerne støtte de lokale, men ikke for enhver pris. Ja, har mønster, skal nok lige få det ind på bloggen :)

      Slet
    2. Jep som lokal har de et bonus point til at starte med... men de skal ikke smide det væk med dårlig service.
      tusind tak, vil glæde mig

      Slet
    3. Jeg har lige lavet indlægget med mønstret, det kommer på bloggen på tirsdag - god fornøjelse med syningen, jeg vil meget gerne se det :)

      Slet
    4. Kan ikke love det går super hurtigt... jeg ikke hurtig til at lave projekter

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...